Dreptul de retragere

Potrivit legislatiei in vigoare (OUG nr 34/2014), Consumatorul (persoana fizica) are dreptul sa renunte la produsele cumparate, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 14 zile de la primirea produsului.Conform legii, in acest caz, cheltuielile directe de returnare a produselor sunt in sarcina Consumatorului. 
Pentru produsele achizitionate de persoane juridice nu se accepta returul lor .

In caz de retur, obligatoriu Consumatorul va notifica in scris GENAROM de intentia sa de retragere din contract, prin transmiterea catre GENAROM a formularului de retur, in cadrul termenului de retragere de 14 zile calculat din ziua livrarii.

Formularul de retur se gaseste pe site-ul www.genarom.ro (in partea de jos a paginii) ; coloana CONT CLIENTI ONLINE ; ↔ RETURNARI ;

Consumatorul  trebuie sa mentioneze in formularul de retur daca doreste rambursarea banilor (cu indicarea contul bancar) sau schimbarea produsului (cu mentionarea produsului dorit in schimb). Este la latitudinea GENAROM daca accepta sau nu schimbarea produsului cu altul, in locul rambursarii banilor.

Cheltuielile de transport sunt suportate de catre Consumator, iar modalitatea de transport trebuie astfel ales, incat sa asigure returul produselor in siguranta si fara a cauza deteriorari de orice fel produselor. In vederea pregatirii transportului de retur, Consumatorul va ambala produsul in acelasi fel in care a fost livrat de catre Vanzator, fara a fi obligatoriu pastrarea sau refolosirea ambalajului original.

Returnarea produselor se face la adresa :

GENAROM SRL,  Delureni nr.24,  comuna Ionesti,  judet Valcea, cod postal 247273

Nu se accepta retururi :

- dupa expirarea termenului de retragere sau in cazul intarzierii expedierii produsului peste 14 zile de la notificarea de retragere ;

- de la / la adrese neconfirmate de catre GENAROM ;

- cu ramburs ;

- daca produsul returnat nu este in aceeasi stare in care a fost livrat si impreuna cu documentele care l-au insotit : factura, certificat de garantie ;

- produsul prezinte zgarieturi, loviri sau alte defecte fizice ;

- produsul este livrat incomplet . Produsele ce constituie un kit trebuie returnate ca un kit ;

- produsele sunt montate ;
In cazul in care nu se respecta conditiile de retragere (retur) mentionate in acest capitol, GENAROM nu va accepta returul.

ATENTIE: 

In cazul in care produsele pentru care se solicita retur prezinta ambalaje deteriorate sau incomplete, urme de uzura, zgarieturi, lovituri, arsuri, componente sau accesorii lipsa sau nu sunt returnate in aceeasi stare in care au fost livrate catre Consumator,  GENAROM  are dreptul de a decide respingerea returului sau de a opri o suma din valoarea produsului, suma ce va fi comunicata dupa evaluarea prejudiciilor aduse de catre reprezentantii nostri.

Cu exceptia cazului in care GENAROM s-a oferit sa recupereze el însuşi produsele, Consumatorul returneaza produsul fara intarziere nejustificata si în decurs de cel mult 14 zile de la data la care acesta a comunicat GENAROM decizia sa de retragere din contract.

Termenul este respectat dacă produsele sunt trimise înapoi de Consumator inainte de expirarea perioadei de 14 zile.

In cazul exercitarii dreptului legal de returnare a produsului, rambursarea contravalorii acestuia se va face in cel mult 14 de zile de la notificarea GENAROM privind returul, cu conditia ca produsele sa fie receptionate de catre GENAROM in cadrul acestui termen. GENAROM nu este obligat sa ramburseze costurile suplimentare în cazul în care Consumatorul a ales in mod explicit un alt tip de livrare decât livrarea standard oferită de GENAROM.

Obligaţiile consumatorului în cazul retragerii:

-Sa returneze produsele ambalate corespunzator si fără întârziere nejustificată, în decurs de cel mult 14 zile de la data la care acesta a comunicat catre GENAROM decizia sa de retur.

-Sa suporte doar costurile directe legate de returnarea produselor (ambalare corespunzatoare, transport la adresa indicata de GENAROM).

-Sa nu deterioreze bunurile prin manipulare, asamblare / montare, dezasamblare, ambalare, folosire, in caz contrar vor suporta costurile pentru reparatii, dupa ce produsele vor fi evaluate de catre GENAROM la receptie.

-Sa transmita catre GENAROM fotografii cu starea produsului pentru a dovedi ca produsul nu a fost deteriorat dupa receptie.

Exceptii: 

Urmatoarele categorii de produse nu se pot returna (nu sunt acoperite de dreptul de retragere):

a. Produsele executate dupa specificatiile consumatorului;

b. Produsele distinct personalizate pentru consumator;

c. Produsele care, care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid.

d. Furnizarea de produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecţie a sănătăţii sau din motive de igienă şi care au fost desigilate de consumator (saltele, canapele, prosoape, metraje etc);

e. Furnizarea de produse care sunt, după livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente;

f. Nu se pot returna produsele comandate online care sunt ridicate direct de la punctele de lucru GENAROM , intrucat nu este vanzare la distanta (online) si clientul are posibilitatea de a verifica produsul inainte de achizitia propriu-zisa.

Aceste dispozitii se aplica conf. O.G. nr 34/2014, in cazul achizitionarii de produse din acest site www.genarom.ro ,folosind tehnicile de comunicare la distanta.

Renuntarea la cumparare in mod repetat (maxim doua ori) va putea fi considerata un abuz, iar GENAROM are dreptul sa refuze o noua livrare catre acel Consumator sau la acea adresa.